توضیحات

مقتل آب؛ جرعه اول

مقتل آب روایت جان‌کاهی ست که جرعه جرعه به کام تشنه مان چکیده می‌شود تا سرمستانه به حیات باز گردیم. در مقتل آب با یکی از قدرتمند ترین عناصر هستی یعنی آب همراه می‌شویم تا این بار تاریخ را از زبان او بشنویم.

جرعه اول مقتل آب روایت خلقت انسان به اراده ی خداوند و سرننهادن ابلیس به فرمان خداوند است. در این جرعه مقتل آب پس از این روایت، داستان رانده شدن آدم و حوا از بهشت و توبه ی آن ها را می‌شنوید.

در این جرعه سیده لیلا موسوی در نقش آب و سید محمد حسینی در نقش ابلیس نقش آفرینی می‌کنند.

در بخشی از این جرعه می‌شنوید:

آب: که هر چه زاده شد و خواهد شد از من است! همان ام که آن هنگام که حضرت معبود در ازل، جونان مرا با برادرم خاک در هم آمیخت و از روح خود دمید، که ماحصل آفریده ای شد برتر. به اراده و امر خود، او را رهسپار جنت کرد. گفت سجده کنیدبه آدمی! همگان مان سجده کردیم! اما آتشیان نه تنها سجده نکردند، بلکه کمر همت بستند به شکستن!
ابلیس: من به او گفتم! مرا از سجده به این موجود برآمده از آب و خاک معاف بدار! بعد تو را آنچنان عبادت میکنم که هیچ بنده ای تا بحال نتوانسته اینگونه صورت به سجده ات بگذارد. نخواست! …. آدم! آدم! از آن درخت طعام بردار که جامه ی فرشتگان جاودانه در بهشت به تن کنی و تا ابد در این بهشت باقی بمانی…

دیگر آثار این هنرمند

برچسب ها

نظرات

  1. محمد نوروزی میگه

    صداهای گویندگان و جلوه‌های ویژه این کتاب عالی هستند.
    روای داستان، آب سرداب حضرت ابوالفضل علیه السلام هست که از روز ازل تا شهادت سیدالشهدا علیه السلام رو در ۴۰ قسمت روایت می‌کنه.
    برای دومین بار دارم کل ۴۰ قسمت مقتل آب رو دارم گوش میدم.
    خدا به همه دست‌اندرکاران این کتاب خیر بده، با تشکر

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
مقتل آب | جرعه اول