توضیحات

داستان هایی از زندگی و زمانه امام صادق (ع)

کتاب صوتی در محضر آفتاب، هشتمین کتاب از مجموعه چهارده‌جلدی “چهارده خورشید، یک آفتاب” است. این کتاب صوتی شامل یک‌صد داستان و روایت‌های کوتاه از زندگی و زمانه امام ششم شیعیان، امام جعفر صادق علیه‌السلام است.

 

ابوعبدالله جعفر بن محمد (۸۳-۱۴۸ق) معروف به امام جعفر صادق، فرزند امام باقر علیه‌السلام و امام ششم شیعیان است. امام صادق علیه‌السلام در سن ۳۱ سالگی به امامت رسید و مدت امامت آن حضرت ۳۴ سال و طول عمر ایشان ۶۵ سال بوده است. امامت امام صادق هم‌زمان با سال‌های پایانی حکومت بنی‌امیه و سال‌های آغازین حکومت بنی‌عباس بود. ازآنجاکه حکومت بنی‌امیه در این سال‌ها رو به ضعف و سقوط می‌رفت و بنی‌عباس نیز استقرار پیدا نکرده بودند و علاوه‌برآن در ابتدای حکومت خود برای جلب نظر بیشتر منش سرکوب را نداشتند، به امام صادق علیه‌السلام فرصتی دست داد که نهضت علمی و فرهنگی بزرگی را شروع نماید و پایه‌های علمی مکتب شیعه را محکم کند. امام صادق (علیه‌السلام) در سال ۱۴۸ هجرى به دستور منصور عباسی به‌وسیله انگور زهرآلود، مسموم و به شهادت رسید. مدفن مطهر آن حضرت در قبرستان بقیع و در جوار ائمه دیگر بقیع قرار دارد.

 

این کتاب صوتی که به قلم شبنم غفاری حسینی است، با صدای علیرضا توحیدی مهر در آوایم تهیه و تولید و به مناسبت سالگرد ولادت ایشان منتشر شده است.


در بخش هایی از این کتاب صوتی می‌شنوید:

لبنانی بود؛ ولی دوست داشت یک خانه هم توی مدینه داشته باشد. پول داد به امام  و گفت: “زحمتش را شما بکشید.”

گفت: “خانه ای خوب برایت خریدم. این هم قباله اش.”

یک کاغذ گذاشت جلویش. مرد خواند: “جعفر ابن محمد برای این مرد خانه ای در بهشت خریده است که یک طرف آن به خانه رسول اکرم متصل است، طرف دیگرش به خانه امیر المومنینو دو طرف دیگرش به خانه امام حسن و امام حسین.”

مرد با خوشحالی کاغذ را بوسید و گذاشت روی چشمانش. امام گفت:”پولت را دادم به فقرای مدینه.”

خانواده اش را قسم داده بود وقتی مرد، نوشته را بگذارند توی کفنش. روز بعد دفنش آمدند سر قبرش؛ دیدند نوشته ای آنجا گذاشته شده: “جعفر ابن محمد به وعده اش وفا کرد.”

 

صدابرداری و نظارت فنی این کتاب صوتی بر عهده سید حسام عظیمی، ادیت و میکس نیز بر عهده بهنام زنگنه بوده است.

دیگر آثار این هنرمند

برچسب ها

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
در محضر آفتاب